خبرخوش برای مردم شریف شهرستان میانه : باپیگیری های دکتر شیویاری لاپاراسکوپی به میانه رسید+اسناد

باپیگیری های دکتریعقوب شیویاری نماینده مردم شریف شهرستان میانه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دستگاه لاپاروسکوپی به میانه رسید.

لاپاروسکوپی؛ عمل جراحی با کمترین برش،لاپاروسکوپی نوعی عمل جراحی محسوب می شود که

طی آن لوله نازکی که به دوربین مجهز می باشد (لاپاروسکوپ) از طریق برشی در شکم، وارد بدن فرد می گردد.

با پیگیری دکترشیویاری لاپاراسکوپی به میانه رسید

به گزارش روابط عمومی وپایگاه اطلاع رسانی دکتر یعقوب شیویاری نماینده مردم شریف میانه و بخش های ترکمانچای ،کندوان ،کاغذکنان و مرکزی در مجلس شورای اسلامی ،درجریان پیگیری های مستمر و مکاتبات متعدد  دکتر شیویاری نماینده مردم شریف میانه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جهت تجهیزات شبکه بهداشت ودرمان شهرستان میانه وبا توجه به نبود این دستگاه در بیمارستانهای شهرستان میانه یک دستگاه لاپاروسکوپ(آخرین مدل موجود در بازار) با مساعدت مالی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تهیه و به مردم شریف شهرستان میانه هدیه می شود و ازاین به بعد پزشکان مربوطه می توانند با این دستگاه اعمال جراحی با کمترین هزینه و کمترین خطر انجام دهند.

با پیگیری های دکترشیویاری دستگاه لاپاراسکوپی به میانه رسید

جراحی لاپاروسکوپی چیست؟

معمولا لاپاراسکوپی برای بیماری های ناحیه لگن در خانم ها مانند کیست تخمدان، چسبندگی رحم و بررسی عفونت های زنانه مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی لاپاروسکوپی نوعی از جراحی است که طی آن یک لوله نازک و چراغ داردرون یک برش در شکم یا لگن بیمار قرار داده می شودتا بتوان اندام های شکمی را مشاهده کرد.

لاپاروسکوپی برای یافتن مشکلاتی همچون کیست ، چسبندگی،عفونت و فیبروئیدها(توده ها) رحمی،جراحی چاقی و... مورد استفاده قرار میگیرد.قسمتی از بافت آن ناحیه به عنوان نمونه برای بیوپسی(بافت برداری) به وسیله لوله یا لاپاروسکوپ برداشته می شود.

ابزار و تکنیکهای لاپاروسکوپی در عمل های مختلف شامل جراحی زانو و شانه استفاده می شود.

رویه های لاپاروسکوپی که در زیر میخوانید در بسیاری از جراحی های دیگر نیز به کار می روند:

آندومتریوز

برای برداشتن اندام هایی مانند رحم، طحال، کیسه صفرا، تخمدان ها، آپاندیس و روده بزرگ

*حذف یا ترمیم قسمت های معینی از روده بزرگ یا معده(سیستم گوارش)

*حذف یا ترمیم مثانه،میزنای یا حالب و کلیه ها(سیستم ادراری)

*حذف یا ترمیم اندامهای تولید مثل زنان مانند رحم و لوله های فالوبی

*بستن لوله های رحمی بارداری خارج از رحم

*اهدای کلیه از یک فرد به دیگری

*روشهای کاهش وزن مانند اسلیو یا بای پس

*اصلاح فتق

*مشاهده کبد و پانکراس به منظور بررسی وجود تومورهای سرطانی

*مشاهده اندامهای شکمی برای بررسی علایم بیماری هایی که تشخیص آنها دشوار است(جراحی اکتشافی)

*مشاهده تومورهای قسمت شکم یا لگن و بررسی اینکه آیا سرطان یک قسمت از شکم به نواحی دیگر آن گسترش پیدا کرده است یا نه؟

*بررسی منبع درد شکمی یا حذف بافت اسکار یا زخم وپیدا کردن علت دردهای ناگهانی ناحیه لگن

*جست و جوی منبع خونریزی داخلی یا خون مردگی (چنانچه بیمار فشار خون طبیعی داشته باشد)

#بررسی آسیب اندام های داخلی بدن مانند طحال بعد از سوانحی مانند تصادف

لاپاروسکوپی با حداقل مشکلات انجام می گیرد و در بسیاری از موارد می توان به جای عمل جراحی باز که با برش بزرگ‌تری در شکم انجام می گیرد، از لاپاراسکوپی استفاده کرد.

مزایای لاپاروسکوپی چیست؟

تعدادی از مزیت های روش لاپاروسکوپی در مقایسه با عمل جراحی باز عبارتند از:

- کاهش خونریزی، که احتمال نیاز به دریافت خون را کاهش می دهد.

- برش کوچک تر با چاقوی جراحی که درد را کمتر و زمان بهبودی زخم را کوتاه تر می کند.

- درد کمتر که سبب می شود بیمار کمتر به داروهای مسکن نیاز پیدا کند .

- کاهش خطر عفونت : اندام های داخلی بدن کمتر در معرض عفونت قرار می گیرند.

روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتریعقوب شیویاری

نماینده مردم شریف میانه وبخش های ترکمنچای ،کندوان ،کاغذکنان ومرکزی درمجلس شورای اسلامی

#1 والدین دانش آموزان 1398-03-08 20:42
آقای دکتر شیویاری نماینده محترم میانه با سلام و تحیات/
مردم محلات بعثت ، طالقانی وشهید بهشتی و فجر (شمشیری)از شما بعنوان نماینده اشان در مجلس، انتظار دارند موضوع تخریب و نوسازی دبستان فرسوده شهید باهنر را که بودجه اش نیز توسط بنیادبرکت و دفتررهبری معظم تامین و به نوسازی مدارس آ.پ استان آذربایجان شرقی تحویل داده شده و نقشه برداریش نیز انجام شده پیگیری کنید تا سریعا عملیات تخریب و خاکبرداری و نوسازیش شروع شود.با کمال تعجب باز هم تبعیض شده و در بالای شهر جلوی تالار معلم دبیرستان سابق امام صادق را که خالیست و هیچ دانش آموزی نیز ندارد الان جلو انداخته اند. کار نوسازی این دبستان را خواهشمندیم به صورت جدی پیگیر شوید و عنایت نمایید جلو بیاندازید .با سپاس
نقل قول

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

preview

ورود اعضا کارگروه ها

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد پایگاه اطلاع رسانی دکتر یعقوب شیویاری محفوظ می باشد.